The Chronicle of the Horse
MagazineNewsHorse SportsHorse CareCOTH StoreVoicesThe Chronicle UntackedDirectoriesMarketplaceDates & Results
 

Search:

Type: Posts; User: SuckerForHorses

Page 1 of 10 1 2 3 4

Search: Search took 0.19 seconds.

  1. what do the flax plants look like?

    what do the flax plants look like?
  2. Replies
    120
    Views
    2,519

    :lol:

    :lol:
  3. Replies
    15
    Views
    242

    Good choice on the bit, in my opinion. ...

    Good choice on the bit, in my opinion.

    Regarding him "holding onto the bit" when you went to take the bridle off. That would not concern me. My gelding holds onto his sometimes too. I don't think...
  4. Replies
    22
    Views
    560

    haha! It's funny you mention that...right after I...

    haha! It's funny you mention that...right after I posted here, I went to SmartPak and ordered some with the rest of the stuff I needed! I'll let you know how I like it!
  5. This was such a good post I just thought it...

    This was such a good post I just thought it needed to be repeated!
  6. Replies
    22
    Views
    560

    The general rule of thumb is: If you rub...

    The general rule of thumb is:
    If you rub liniment on, do NOT wrap over it.
    Potential for causing burns/blisters on the skin.

    A friend uses this and the foaming pump makes it easier to apply,...
  7. Replies
    7
    Views
    289

    I always have some hay left over from the...

    I always have some hay left over from the previous year, and as long as its not dusty or moldy (it never is, its in my hay loft) it gets fed out first in the fall before the hay that I put in this...
  8. Replies
    135
    Views
    3,441

    I apologize, but this post made me laugh right...

    I apologize, but this post made me laugh right out loud! I dunno...I think it was just something about goats and smoking pot in the same sentence... :lol:

    ETA: The part about your brother didn't...
  9. My mare used to get scratches that looked JUST...

    My mare used to get scratches that looked JUST like that, and extremely painful.

    As others have said, keeping it dry is the best first step.

    The ointment that I used, that was from the vet,...
  10. We're starting thyroid medication tonight.

    We're starting thyroid medication tonight.
  11. The Thundershirt does absolutely nothing to help...

    The Thundershirt does absolutely nothing to help him.
  12. If this were my horse, I'd try loading him into a...

    If this were my horse, I'd try loading him into a step-up/stock trailer and see if it makes a difference. The fact that he's fallen numerous times on the ramp makes it clear to me that he's not...
  13. Others have given great advice. I wanted to...

    Others have given great advice. I wanted to mention that sedating isn't teaching him anything because their brain can't function in a "learning" capacity while drugged. So that is why the sedation...
  14. Replies
    13
    Views
    372

    Head & Shoulders shampoo

    Head & Shoulders shampoo
  15. Make sure it's not a Selenium issue

    Make sure it's not a Selenium issue
  16. Replies
    45
    Views
    3,469

    OMG yes! Pluck ONE HAIR and you'd think you just...

    OMG yes! Pluck ONE HAIR and you'd think you just tried to light him on fire! Except mine doesn't get his waxed either... So I have to regularly catch him unaware so I can grab and pluck those unruly...
  17. Replies
    9
    Views
    604

    Did anyone else notice that in the pics of the...

    Did anyone else notice that in the pics of the top sellers, it would appear that some people purchased more than one horse? They are pictured multiple times with different horses. I'm assuming the...
  18. That's the plan. I have a call into our regular...

    That's the plan. I have a call into our regular vet, she should be calling me back today. She was out this week.
  19. and then stuff like protein/fat/fiber...

    and then stuff like protein/fat/fiber requirements and guidelines and apply those to the diet.
  20. I would expect them to analyze what I was...

    I would expect them to analyze what I was currently feeding, explain what, if any, changes needed to be made, and I'd want to know why they were suggesting those changes.

    I would want them to...
  21. Replies
    55
    Views
    3,198

    All these serious posters had to go and take away...

    All these serious posters had to go and take away all the fun! ;)

    I can't stop laughing... Glad I waited until I got home from work to open this thread!
  22. Replies
    45
    Views
    3,469

    OH! Burn! Good one!

    OH! Burn! Good one!
  23. Yep, haul her loose. My gelding will paw on...

    Yep, haul her loose.

    My gelding will paw on the wall as well (slant load) if I close the divider; If I leave him loose, he does not paw, but still stands in the same spot as if he were tied with...
  24. Replies
    51
    Views
    2,284

    Nope, he hasn't learned to accept it. If he...

    Nope, he hasn't learned to accept it. If he hasn't by now, he isn't going to. You either need to figure out a compromise that you are happy with, or get out now, otherwise, you and/or him are just...
  25. My cattle dog didn't do it, until his open skull...

    My cattle dog didn't do it, until his open skull fracture last spring. He had some minor damage to his nasal turbinates and for a while after he would go into fits of reverse sneezing, sounded like...
Results 1 to 25 of 250
Page 1 of 10 1 2 3 4
randomness